rapport.

En hel del bra fron har satts och manga krokar ligger ute men an sa lange har jag inga nya gig bokade. Fotbollen ar en stor konkurrent, aven om det inte helt och hallet ska skyllas pa den. Vissa har for  lite kunder, andra ar radda att stora grannarna och de fa bra stallena har bokat och bestamt sitt schema sedan i februari. Det ger ju trots allt en schysst krydda pa semesterna att dra runt bland byarna och snacka musik med folk...

En fragestallning som jag har stallt mig med det omeddelbara svaret "Nej, kulturen har blivit mordad, den finns inte": Under semestern, varfor i hela friden satter sig folk och glor pa fotboll? Har man inte nog med tv hemma? Vilken dott satt att tillbringa semestern... Fotboll ar ju tusan den trakigaste sporten som nagonsin uppfunnits! Nar jag blir varldsdiktator ska jag forbjuda fotbollen pa tv, nej annu battre jag ska begransa tvn till att visa enbart kvalitetmusik och annat intressant. Folk som kollar pa fotboll pa tv ska jag bestraffa med samhallstjanst pa lamplig jazzklubb tills de inser sanningen om vad som ar intressant... Jag ska aven se till att Kretas befolkning inser att de maste skaffa reningsverk till vattnet. Jag var ut och vandrade lite langre ut efter kusten idag och maste ha kommit till nat sorts uttomningsror. Darute flyter det ett schampoo pa ytan och vattnet ar konstant gragrumligt. Nar jag traffade min pappa idag och han stallde sig i en utedusch dar vattnet rinner ratt ut pa backen sa jag at honom att han borde ga in vanliga duschen nar han anvander schampoo.. Han har bott har ett tag och vet hur det funkar. Han sa "Varfor, alt vatten som vi anvander inomhus gar ju ocksa ratt ut pa backen. Allt vattnen som anvands av alla hotell och  hushall i Grekland rinner antingen direkt ut i marken eller havet. Det ar samma sak att schamponera sig har och i badrummet. Det ar ingen skillnad"
Nar jag blir varldsdiktator ska jag lata alla som inte vill betala for ett reningsverk till hotellet eller staden, dricka en halv flaska schampo. Det ger dem diaree i nagra dar och pa sa satt kommer de att pa ett mer konret satt forsta att vattnet maste renas innan man haller tillbaka det i naturen.. 

Jag varit in i Hitlers grottor idag... Hans plan var att Kreta skulle tas over pa ungefar en vecka men det tog nagra ar... Nar de forsta trupperna kom hit blev de slaktade av berfokningen som da inte var mycket mer an bonder. Nar elittrupperna skickades hit dog saklart en del kretianer men de lyckades halla stand i nagra ar innan Tyskarna kom igenom i Chanias hamn (dar engelska trupper forsvarade) Riktiga hardingar. Har i lilla plakias, dar jag befinner mig just nu hade de tyska trupperna nan sort bas. I en klippa vid vattnet som vi klattrat in i idag lagrades troligtvis bomber och amunition.

Vissa greker far man bara lust att krama. En gammal gubbe berattade om nan handelse som han upplevde nar han var tonaring. Hemma i hans hem hade de besok av engelska majorer som var dar for att spionera da omradet kontrollerades av tyskarna. Precis da kom de tyska officerarna forbi och gjorde nan sorts kontroll. Ingen fara officerarna gommer vi har och sa bjuder vi tyskarna pa mat for att halla skenet uppe... Den har gubben ar 76 bast och kutar runt i hela bukten. Han ar tusan piggare an en genomsnittlig trettioaring uppe i norden. Upp och ner for berget flera kilometer for att skramma ivag far fran odlingar och vattnar nagra andra...

Det var allt harifran Grekland for denna gangen. Halsa alla jag kanner att de ar fina i haret. Ar de verkligen inte fina i haret just da sa halsa bara... :)

Ha de gott
//Johny-G


Kommentarer
Postat av: evelina

gå gärna in o kolla lite i min blogg , skulle bli jätte glad :)

ha en trevlig söndagkväll :)

2008-06-15 @ 22:40:15
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/
Postat av: Quentin

Au risque de me répéter, je déteste le football ! '-_-

J'ai pas tout compris dans ton histoire d'eau et de shampoing, mais ça a l'air dégueulasse ! :s

Tu dis souvent "ha de gott", mais qu'est-ce que cela signifie ?

Ne t'inquiète pas, when life sucks...

Keep your Musicality and play !

2008-06-16 @ 10:06:04
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: Erica

Hm. Vad spelar det för roll att konkurrenterna har bokat sitt schema redan i februari!? Kan du alltså inte få ett gig bara för att konkurrenten har något bokat? (Eller så missförstod jag bara den biten av ditt inlägg...)



Fotbolls-EM är ju jättekul ju!

Jag sitter bänkad framför teven åtminstone under alla Sveriges matcher. Blod, svett och tårar. ;p



Fortsätt ha kul i Grekland! :)

Bless u..

2008-06-16 @ 19:52:20
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0