Grekland

Det enda sakra kortet jag hade var inget sakert kort. Baren, den enda som redan innan jag anland skrivit upp ett datum, (igar kvall) da jag skulle spela har forlorat tillstandet for att ha musik live... Nan, ingen vet vem lyckades fa polisen att aka dit for att dra in tillstandet som han betalat 2000 euro for... Han sag bra nere ut nar jag kom forbi igar formiddag direkt efter att jag anlant till staden... Baren var en MUSIKBAR, han hade diverse livemusik i stort sett varje dag! Stackars kille, och allting bara for att han ar engelsman> En grek skulle ingen vaga braka med, men har man ingen slakt harnere sa har man ingen makt mot maffiafasonerna...

Sverige vann mot Grekland igar kvall... Jag antar att det inte undgatt er att det ar europacup i fotboll just nu.. Jag hqde ingen aning om det... Iaf sa har alla barer o staden utom tva bestamt sig for att enbart visa fotboll varje kvall fram tills finalen i borjan av juli!!! Den forsta baren som inte visar fotboll var den som fatt musiktillstandet indraget och den andra, Chicago heter den pratade jag med idag... De ville ha lite tid att satta upp marknadsforing  och kommer att kora en spelning langre fram i juni, vilket inte ar helt at skogen aven om jag vill spela NUUUUUUUUUU!!!

Resan hit var inte dum... Direkt efter att jag skrivit det senaste inlagget alltsa i sondags klockan typ sex drog jag till taget... Det var det sista taget mot Paris men jag fick iaf vantetid mellan Midnatt och klockan sex... Valdigt trevligt folk bor det i Paris... Alla verkar hjalpa varandra och inte en kotte verkade sova nar jag anlande... Jag hade lite for mycket packning for att dra ut och dansa vilket var synd... Jag hade bantat ner packningen ungefar tjugo kilo men alla papper och grejer som jag ville ha med gjorde att det i alla fall blev tio kilo overvikt och i kon till check-in borjade man ju saklart fundera over hur jag skulle betala detta... Kommer fram till disken gor man ju dar tjejen pa andra sidan disken ar vanlig nog att upplysa mig om att jag har en valdigt massa kilon for mycket och att nasta gang jag reser med easyjet maste jag ha med mig mindre grejor... Men da det for tillfallet inte satt nan i disken dar man betalade sant slapp jag betala typ 90 euro!!!

Bara en himla massa tur hela vagen fram... Folk som rakar sta pa precis ratt stalle precis nar man ar pavag att ga pa fel tunnelbana... Alla tigger ju pengar, och manga ar gulaktiga i ogonen (av marijuana) men de ar trevliga och nan, en kille som bestamt sig for att aka till Sverige for att skaffa sig en ordentlig fru bar den tyngsta vaskan (tjugioen kilo skitstor resmodul som han inte skulle orkat springa ivag med:) genom tunnelbanan mot nagra fa euro... Liten kille, han behover nagra euro mer an jag...  I Aten, vilka rora; jag har aldrig i hela mitt liv upplevt en sa fruktansvart oorganiserad stad som Aten... Folk, bilar, affarsstand och tiggare pa trottoarerna... Lita aldrig pa en grek... Jag ville bara lagga till det bara sadar ratt upp och ner... Jag stallde in vaskorna pa forvaring och drog ut pa stan medans jag vantade pa baten;
Jag har sett akropolisklippan! Helt underbar... Och Zeus var dar ocksa... Det borjade aska men inte blixtra nar jag var dar... Sparegna gjorde det ocksa lite senare pa dan nar jag satt och at... Sen sken solen igen...  Jag skulle vilja sta och vrala inuti akropolisklippan (vilken man tyvarr inte far ga in i) nar det sparegnar, askar och blixtrar... Jag vet inte: Det kanske ar underliga fantasmer som jag har men den maffiga stamning med utsikt over hela staden som det var daruppe skulle var fullandad mitt i en vild storm...

Tack for alltmojligt som ni pratar om i kommentarerna...
Sist men inte minst har jag blivit rosa... The pink panter goes again

hors
//Johny-G


Kommentarer
Postat av: Quentin

Drôles de bars en Grèce... Tu as de la chance d'avoir vu l'Acropole !

The Pink Panter ? O_o

2008-06-11 @ 19:55:37
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: Quentin

KYAH !!! XD Je viens de voir ton commentaire, merci !

K.U.K. Mort de rires !!! ^^



XD

2008-06-11 @ 19:58:53
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: Erica

Stackars kille.. :( En musikbar utan livemusik.. :p



Var i Grekland ska du bo i sommar?



Hm.. Zeus.. jag tror inte att han existerar faktiskt om jag ska vara helt ärlig. :) Men tror du annorlunda så är jag up for diskussion! ;p

Jag har förresten ännu mer "tung teologi" i bloggen nu!



Rosa.. vad har du gjort? Färgat håret? ^^



Take care, panter!

2008-06-11 @ 22:52:21
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Quentin

Cela fait déjà une semaine que tu n'es plus à Clermont... Et j'ai l'impression de régresser...

Mais dans une semaine je pars en Norvège ! Je t'enverrai alors un e-mail de là-bas !J'ai hâte de voir comment va ton Français !

Hejdå!

2008-06-15 @ 19:40:05
URL: http://superclavier.skyrock.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0