Yee, katten, svenskar! och musiken...

Jag kom pa att jag glomt att lagga in Yees lank i sidan.... Hon kommer nu!
http://hiuyeefan.blogspot.com/
Sorry Yee!


#Vad kan jag saga om livet? Har sitter jag och tanker skriva ett inlagg och sa helt plotsligt blir stallet dar jag sitter invaderat av folk! Vette tusan var de kom ifran men in kom de och nu ar de har och vill dricka, lask... De ser franska ut. Stallet var nastan tomt fram till och med nyss...  Synd att de ar sa sma!

#Vidare med livet.... En mosad katt pa vagen ar ackligare om den fortfarande lever... Den kravlar runt pa sidan for ryggen ar bruten sa den kan inte ga, blod i munen och andningen ar oavbrutligen alldeles for hog. Den lades av mig pa sidan av vagen men idag hade nagon lagt ut den vagen igen och det ar bara en fet pol av har och torkat blod kvar av katten
        Dodshjalp for doende som lider finns det ju nagot som heter och egentligen skulle man ha kastat en sten over djuret redan igar kvall... Bra gjort den som lade ut katten pa vagen igen

#Oj! Nu gick de sma fransmannen amok i galna applader over nat. Lustigt att aven sma manniskor kan lata sa mycket!

Nu till sjalva inlagget:
Jag har flummat runt och traffat en del svenskt folk. Det finns nagra svenska hotell har i staden och jag traffade nagra stycken av de som arbetar pa ett av dem har i veckan. De orkar leva som de gor, men det ar egentligen inte mojligt... Festar hela natten, jobbar frukostpass pa hotellet, solar och sover nagon timme och festar sedan hela natten igen. Det ar inte nagot sorts "latsas-festande", med enbart nagon ol, nej, utan detta ar en ordentlig natt med bakfylla och hela fadderullan, VARJE KVALL!!. Nagra av dem var lediga dagen efter men de allra flesta jobbade...Jag slutade pa en hangmatta pa balkongen uppe i deras korridorboende. I Chania som vi sedan akte till kunde jag antligen fa tag i bocker pa franska. Paolo Coelho blev det... Jag slar vad om att de ar igang inatt igen. De vaknar val snart... Valdigt imponerad ar jag av den fullaste, gapigaste tjejen ar jag. Hon skulle ha spytt om inte haft sadan koll pa att det inte vore bra att dricka mera. Hon var stenfull men aven den som var piggast pa morgonen. En morgonjogg han hon med innan resten vaknade runt nio... Jag tror att hon gick till jobbet sedan

Jag har diskuterat mycket musik med folk harnere. Manga grekiska musiker, inte folk-musiker. De allra flesta brukar nagon gang under diskussion hamna p amnet Indien. De pastar att i Indien finns det manga valdigt duktiga musiker. Kastsystemet som de har dar gor att man maste bli samma yrke som far och mor. Foljdaktligen borjar de allra flesta spela redan i vaggan och kan spela det mesta redan i tio-arsaldern... Manga musiker, professionella musiker fran vast-varlden aker, enligt dessa greker som jag pratat med, dit och blir betraktade som halvdanna amatorer...
Jag ska ta och lyssna pa mer indisk musik sa fort jag kan fa tag i nagot lampligt musikbibliotek igen sa att jag far hora med egna oron om de ar sa duktiga som de pastar. Jag traffade en grupp musiker, greker, pa ett cafe och de ar dem som jag pratat mest med. De visade en skiva som spelat in, och den var helt okej. Saxofonisten heter inte Lyn Dobson och han ar inte langre kvar pa Kreta. Underligt nog traffade jag honom tidigare, under pasklovet, pa flygplatsen for att ta flyget till Aten. Ocksa han pratade om indisk musik. I Frankrike kollade jag upp om han var sa kand som han pastar... Jag hittade nagra mer eller mindre gamla inspelningar pa Youtube och manga av solona hade indiska influenser... I paskas var han pavag till Spanien, for han hade trottnat pa Kreta. Anledningen var att han hade kopt sig ett nytt set saxofoner av market Stagg, kinesiska saxofoner, som blivit stulna. De kostade inte mycket och enligt honom ska de vara valdigt bra. Enligt Lyn ska det vara exakta kopior pa Selmer, Yamaha och Yanagisawa-saxofoner men mycket billigare. En proffsaxofon kostar inte manga hundra euro... Fyra fem tusen svenska kronor for en proffsig tenorsax..

Jag sjalv undrar varfor dessa saxofoner inte saljer battre an vad de gor om de nu ar lika bra som orginalen. Ar det nagot lurt med dessa saxofoner? Jag pratade med en annan ratt sa palast kille om detta och han pastod att de bygger lurarna av billigare material som borjar vibrera om man blaser i ordentligt. Detta ger saklart ett uselt ljud, men om detta ar sant vet jag inte... Jag har saklart letat efter musikaffarer som saljer dessa saxofoner for att prova dem men jag har inte hittat nagon. I Frankrike ar de "banlysta"...  Alla koper ju Selmer dar men aven i Aten kunda jag inte fa tag i nagon...

Nu ska jag ut pa wikipedia och leta orientaliska och grekiska  skalor.... Jag tror att de kan komma till anvandning om nagon grek kanner for att dra ett jam...

Ha de gott
//Johny-G

Kommentarer
Postat av: Erica

Låter härligt att vara i Grekland och leva livet.. =)

2008-07-11 @ 22:39:42
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Quentin

C'est triste pour le chat... :'(

Maintenant, je m'y connais un peu en Musiques folkloriques ! Seulement la celtique et la norvégienne... Veux-tu voir mes analyses et mes notes personnelles de ces Musiques ? Tour du monde musical La semaine dernière, j'ai écouté du saxophone soprano tous les jours...

Alors, tu vas t'acheter ce nouveau saxophone ?

2008-07-12 @ 17:54:07
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: Jennifer

Stackars katt:(



Märkte du av jordbävningen?



Lycka till med allt!

2008-07-15 @ 20:07:40
URL: http://jonnifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0