Sprak och annat

Fra-lagens anhangare tanker lasa igenom mitt inlagg... Vi maste gomma vara budskap sa att endast de som ska lasa vad som skrivs forstar budskapet... Vi maste bli battre och mer kreativa pa att gomma vara budskap. Vad skulle man kunna gora med diverse sprak? Kan man uppfinna ett nytt sprak? Nej, det har vi inte tid med och det skulle vara alldeles for enkelt for nagon att kryptera innehallet....

Har ni nagonsin tankt pa hur manga sprak det finns i varlden? Miljarders, miljarders, miljarder, miljarder... Nejda inte riktigt sa manga, men alldeles for manga. (Jag traffade en tjej som pratar sex sprak och blev ratt sa imponerad. Det ar ju stencoolt!)

Sen utover andra sprak och andra sadana sjalvklara satt att uttrycka sig pa finns ju diverse konstarter som ocksa kan sprida ett budskap till en publik. Dans, musik och konst av alla arter har alla ett budskap...

Om man vill prata med nagon som inte pratar samma modermal som en sjalv kan man ju ocksa saklart ta till kroppsprak, eller teckensprak...

Sen for ovrigt finns det ju ett antal universella sprak. Karleken kallar manga ett sjalvstandigt sprak just darfor att alla forstar att den ar dar utan att man tvunget maste uttala ett ord...

Myror anvander sig av kanseln for att snacka med varandra och vissa djur som hundar kommunicerar om revir och annat genom luktsinnet...

Men inget av dessa sprak kan man anvanda sig av pa internet for att gomma budskapet i vad man skriver. Jag skulle ju kunna uppfinna ett nytt sprak som bara jag forstar men da skulle ju sjalva iden om att andra utvalda ska kunna forsta ocksa ga forlorad... Hur nu det ska ga till. Om jag vore tjej skulle detta troligtvis falla mig naturligt. De verkar ha nagon sorts naturligt fallenhelt att kunna tala oforstaligt for vissa medans allting star klart for andra. Jag ar ju en kille sa jag far val helt enkelt lara mig att prata krypterad svenska...  Jag ska gora mitt basta.

Nu till anledningen till varfor jag skriver detta inlagget: Att beratt lite om vad som hander harnere

Jag har redan skrivit detta inlagget en gang tidigare men just nar det var fardigt var min tid pa datorn slut. Borta :)
 
Aja, den forsta gangen som jag skrev det har inlagget hade jag tankt att skriva nagot i stil med att manen inte langre skiner harnere... Den hittar val helt inte fram. Men jag nar jag tog mig en titt omkring pa cafet efter det att datorn atit upp mitt inlagg sa ser jag att manen visst stigit upp idag... Den blanker fint mot fonsterglaset. Jag hade en konsert for nagon dag sedan och den gick grymt bra och alla var nojda och glada. Pa chefens bestallningen spelade jag aven den "riktiga jazzen". Vanligtvis brukar baragare anse att Wayne Shorter, Charlie Parker och annan san gammal jazz ar for tung och svar att forsta... Bara fotboll forstar man sig pa numera. En boll som jagas fram och tillbaka... Det var ju forstas bara jazzentausiaster, fyra stycken som satt kvar genom hela kvallen... De bara satt och kollade pa varenda ton och vi satte och ned och diskuterade varldsproblemen efterat. Jag sager er! Det enda som skulle kunna ha fullandat kvallen hade varit om manen hade varit dar. Nu sken den med sin franvaro istallet. Den hittade val helt inte dit... Typ Men som sagt har det stigt upp inatt igen.

Hmm... Nu gar jag ut pa msn for att se om nagon kan ge mig nagra news fran the hometown...
//Johny-G

Kommentarer
Postat av: Quentin

Je suis tout à fait d'accord avec toi...

Je pense que chaque art est un "organe" qui sert à s'exprimer ; et dans chaque art, il y a plusieurs languages ! Regarde juste la Musique, tu vois tous les languages qui existent, les modes naturels, les modes artificiels, les tonalités défectives, les gammes pentatoniques, les gammes blues, etc... ?

Ce doit être très long et difficil de maîtriser tous les languages de la Musique...

J'ai composé une Musique et une amie poète a traduit cette Musique en poème, et cela fait passé le même message...



S'il te plait, parle en Suédois normal, pas en Suédois crypté, c'est déjà assez difficil pour moi !



En tous cas, bravo pour ton concert !!! :D \0/





Musicbound for life !

2008-07-03 @ 10:47:05
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: Quentin

Réponse à ton commentaire : je viendrai au printemps 2009 à Gävle, pas maintenant ^^ Je te donnerai plus de détails avec ton prochain e-mail :)



P.S. : J'adore Ikea !!! Et en Norvège j'ai mangé un truc suédois trop bon, je crois que c'est Köttboller !

2008-07-03 @ 15:19:03
URL: http://superclavier.skyrock.com/
Postat av: K.

Det låter som du lever livet nere i Grekland (: Och det där med språket behöver du inte vara orolig över, uttryck dig med musik istället! Då förstår alla (:

2008-07-03 @ 18:08:21
URL: http://letssavetheworld.blogg.se/
Postat av: Erica

Spännande med språk ju. Du kanske kan lära dig att förstå tjejers språk lite bättre tills du kommer hem så kan vi kolla hur duktig du har blivit då. Går det inte bra så kan vi ju alltid gå till bibblan och göra armhävningar. :p



Du är duktig med saxen verkar det som. De verkar uppskatta dig där nere i Grekland, iallafall jazzentusiasterna, men de är väl också de mest kräsna. Så känn dig stolt! :)



Ha det bäst!

2008-07-04 @ 22:02:13
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0