Tack och hej

Jag är tillbaka i Sverige och det är därför på tiden att jag skriver mittsista inlägg.

Sedan det senaste inlägget har jag byggt som en tok på en gammal stuga i skogen. Den var byggt nån gång på femtio-talet och har sedan dess gått igenom en rad  lalliga rustningsförsök. Vi har bland annat funnit tidningar som byggts in i taket, antagligen för att kompensera en planka som blev sågad för kort... 

Det bästa var nog toaletten... Då det inte finns någon har vi ställt ett utedass ute i vedboden. Man sitter alltså mitt ute i naturen, bland eckorrarna när man gör sina behov. Om natten när bara månen ser på är att gå på toa, alldeles naken och utblottad för naturen, en spirituell upplevelse.
Duschen var inte lika underbar. Den var bara allmänt kall vilket ledde till att den inte användes särskilt flitigt. Efter en vecka i skogen med bara snabba avsköljningar efter något svettigt pass så känner mig man sig ganska skunkig

Nu, sedan i tisdags natt är jag tillbaka i Gävle. Skolan verkar vara fylld av diverse folk som jag känner men inte sett på flera år. Jag har sån tur att jag går i en klass där vi bara är åtta personer vilket leder till att vi har massvis av lektioner med två andra klasser; vilket gör att man träffar en himla massa folk, de flesta nya människor och en del gamla kamrater som man inte längre visste om de fanns.... Det är bonus på livet!!

Jag kommer inte att starta en ny blogg utan tackar den lilla skara läsare som jag haft för tiden som varit och jag hoppas att vi ses snart, igen, på riktigt i det verkliga livet...

Ha dé gött
//Jonn


Kommentarer
Postat av: Quentin

Je n'ai jamais construit ce genre de chose... Et ça m'a l'air pas du tout évident !

C'est important les toilettes...

Pour moi, l'école est la semaine prochaine... J'ai hâte !



Moi aussi, j'espère te revoir très bientôt på riktigt i det verkliga livet. ;)



Keep your Musicality !

2008-08-23 @ 17:42:53
URL: http://peace-music-and-love.skyrock.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0